در مصاحبه ای بین کوجیما و Famitsu، کوجیما در رابطه با انتشار این عنوان گفت:
من و تیمم سعی در انتشار و توسعه این عنوان در مقیاس جهانی برای بازیبازان داریم.
همچنین وی در رابطه با بازار فروش گفت:
ایالات متحده آمریکا بیشترین فروش این فرانچایز را برای ما به ارمغان آورده است. بزرگترین بازارهای معتبر و جهانی نیز در آمریکا قرار دارند. همچنی نمایشگاه E3 نیز در این کشور برگزار می شود و افتخاراتی را برای بهترین نمایش در آنجا را فراهم می آورد. طبیعتاً ما خود را برای ورود به میدان رقابت و در نهایت پیروزی در برابر بهترین{در فروش} آماده خواهیم کرد و تمام تلاش خود را خواهیم نمود.
او در ادامه افزود:
حرف V در عنوان MGS V علاوه بر عدد ۵ مفهوم پیروزی(Victory) را نیز برای ما دارد ! پیروزی؛ این بدان معناست که ما مشتاقیم در مقیاس جهانی پیروز شویم !
وی در رابطه با کیفیت اثر خود اظهار کرد:
در طول ۱۵ سال گذشته، سخت افزارها به تکامل خود ادامه داده اند. اما من فکر می کنم که بازی ها و آثار ساخته شده به مراتب ضعیف مانده و هیچ پیشرفتی خاص و چشمگیری نداشته اند. در یک کلام؛ من میخوهم که یک قدم این صنعت را به جلو سوق دهم. اما میترسم که اگر بیش از حد قدم بردارم، به فروش مناسبس در ژاپن دست پیدا نکنم !( می خندد!). هدف من تنها گرافیک نیست، بلکه بالا بردن کیفیت کلی آثار برنامه من است.
همچنین وی گفت که آینده بازی ها با تبلت ها و خصوصیاتشان گره خورده است چرا که با وجود سیستم ها و تکنولوژی های ابری/Cloud Climate دیگر هیچ دلیلی برای محدود کردن بازی ها به یک سیستم عامل خاص باقی نمی ماند.
وی در رابطه با پیروزی در نبرد بین بهترین ها گفت:
عنوان فانتوم پین تمام جهان را به چالش می کشد و آنان را به مبارزه دعوت می کند. به منظور پیروزی در این نبرد ما به حمایت های شما نیازمندیم. پس لطفاً نگاهتان را به سوی آینده و نسل بعدی کنسول ها و سیستم های ابری متمرکز کنید.
عنوان Metal Gear Solid V : The Phantom Pain در تاریخی نامشخص برای پلتفرم های PS3,PS4,X360,Xbox One عرضه خواهد شد. نسخه PC نیز در کار خواهد بود. همچنین گفته شده است که بخش چندنفره ای نیز تحت عنوان Metal Gear Online توسط تیم کوجیما درلس آنجلس ساخته خواهد شد.