loading...
یوروگیمر | دنیای بازی های رایانه ای
آخرین ارسال های انجمن
shayanviper بازدید : 214 پنجشنبه 14 دی 1391 نظرات (0)

THQ از جمله کمپانی های قدیمی بازیسازی است که از سال 1989 فعالیت خودش را در این زمینه آغاز کرد و باعث پیشرفت این صنعت شد. همه ما با عنوان های زیبای این کمپانی آشنایی داریم. از Company of Heroes در سبک استراتژی گرفته تا بازی هایی مانند Darksiders ،METRO 2033 و Saints Row که هر کدام آن ها علاقه مندان زیادی دارند. اما امسال، سال خوبی برای THQ نبود و مشکلات مالی زیادی گریبانگیر این کمپانی شد. این مشکلات به اندازه ای جدی بودند که چند ماه پیش، رئیس کمپانی 2K اعلام کرده بود که THQ تا 6 ماه آینده ورشکسته خواهد شد.

این اتفاقی بود که چند روز پیش رخ داد و THQ رسماً اعلام ورشکستگی کرد و برنامه دارد تا محصولاتش را به فروش برساند. THQ قصد دارد که 4 استودیوی بازیسازی اش که هم اکنون در حال ساخت بازی های مختلف هستند را به فروش برساند، اما این موضوع باعث شده که آن ها با کمترین قیمت استودیوهای خود را بفروشند. ارزش این کمپانی هم اکنون به 60 میلیون دلار رسیده و اکنون برخی از کمپانی های بازیسازی که نام Ubisoft نیز در بین آن ها دیده می شود، پیشنهادی بیش از 60 میلیون دلار به آن داده اند و به نظر می رسد که THQ نیز در حال بررسی شرایط موجود است. اما با اینکه THQ ورشکسته شده، استودیوهای آن هنوز به کار ساخت بازی های خود ادامه می دهند. استودیوهایی مانند Volition سازنده سری Saints Row و Vigil Games سازنده سری Darksiders به فعالیت هایشان ادامه می دهند.

البته استودیوهای خارجی این کمپانی که شامل Relic Entertainment سازنده دو بازی Warhammer و Company of Heroes و THQ Montreal که روی یک بازی معرفی نشده کار می کنند، شامل این فروش نخواهد شد و THQ این دو استودیو را نگه می دارد و تا زمانی که بازی های THQ در بازار به فروش می روند، آن ها می توانند روی فروش استودیوهایشان فعالیت کنند و کارهای مختلفی انجام دهند. آقای برایان فارل (Brian Farrell) رئیس این کمپانی اشاره کرد که فروش این استودیوها و بازی هایی که آن ها می سازند، یکی از راه هایی است که THQ به سبب آن می تواند به آینده امیدوار باشد تا بتواند خودش را به شکل دیگری از نو بازسازی کند.

مشکلات مالی THQ باعث شده که آن ها در این مدت اخیر با معضلات زیادی دست و پنجه نرم کنند و مجبور شوند تا بازی هایشان را در قالبت Humble Bundle با قیمتی بسیار پایین به فروش برسانند. البته این اقدام 5 میلیون دلار برای آن ها درآمدزایی کرد، اما باز هم دردی را از این کمپانی بزرگ دوا نکرد. قانونی که THQ به وسیله آن اعلام ورشکستگی کرده به آن ها این اجازه را می دهد تا بتوانند برای خود منابع مالی بدست بیاورند و در همان حال کار روی ساخت بازی هایشان را نیز ادامه دهند. البته قانونی که THQ به واسطه آن اعلام ورشکستگی کرده تنها در آمریکا کاربرد دارد و به همین دلیل آن ها استودیوهای خارجی خود را همچنان در اختیار دارند.

THQ با فروش استودیوهای آمریکایی خود 37.5 میلیون دلار پول بدست می آورد، اما به یک کمپانی کوچکتر تبدیل می شود. قانون به THQ این امکان را داده که آن ها بدون وقفه به فعالیت های خودشان ادامه دهند و استودیوهایشان همچنان باز بمانند. این کمپانی گر چه اعلام ورشکستگی کرده، اما هنوز نابود نشده و قصد دارد تا با الگوبرداری از تکنیک های جدید اقتصادی آینده بهتری را برای خودش رقم بزند. رابطه THQ با استودیوهای مستقل باعث شده تا آن ها نیز همچنان به فعالیت هایشان با این کمپانی ادامه بدهند و امیدوار باشند که همچنان یک حامی قدرتمند در کنار خود دارند.

فارل می گوید: "فروش، یکی از کارهای لازمی بود که ما باید انجام می دادیم تا بتوانیم ساختار THQ را تغییر دهیم و همچنان موقعیت محکمی در دنیا داشته باشیم. زیرا ما با استودیوها و افراد با استعدادی کار می کنیم که در این صنعت بسیار قوی هستند و باعث پیشرفت آن شده اند. ما از تمام کارمندان و تیم هایی که در اختیار داریم، سپاسگزار هستیم که به ما در این کار کمک می کنند و باعث می شوند تا THQ فصل تازه ای را در تاریخش آغاز کند. آقای جیسون روبین (Jason Rubin) که از ماه می به THQ پیوست و مسئولیت هدایت این کمپانی را عهده دار شد، می گوید: "ما استعدادهای شگفت انگیزی در THQ داریم و همیشه دوست داشتیم که با آن ها کار کنیم و به همین دلیل دست به چنین تغییراتی زده ایم که همچنان آینده را برای خودمان روشن تر کنیم.

ما بازی های با کیفیت بسیار زیادی داریم که برخی از آن ها هسته اصلی این صنعت را تشکیل می دهند. ما عناوین بسیار جدیدی ساخته ایم و همچنین باعث پیشرفت فروش دیجیتالی بازی ها نیز شده ایم. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که این کار THQ تأثیری در فروش بازی هایی که آن ها در بازار دارند، نخواهد داشت و این کمپانی همچنان می تواند محصولاتش را به فروش برساند. آن ها همچنان چند بازی را در اختیار دارند و می توانند روی آن ها کار کنند. بعد از اعلام این خبر، روبین در Twitter خود به این موضوع اشاره کرد که: "ما همچنان بازی های بزرگی را منتشر می کنیم، اما برنامه های بسیار دشواری داریم که باید آن ها را به نتیجه برسانیم. ما بازی هایی مانند Company of Heroes ،METRO و South Park را منتشر می کنیم و آن ها همچنان در برنامه ریزی های ما قرار دارند." او در Update بعدی Twitter گفت: "کاری که THQ انجام داده و به وسطه آن چند استودیویش را به فروش خواهند رساند، به معنای پایان کار این کمپانی نخواهد بود و بازی های مورد علاقه بازیکنان همچنان ساخته می شوند!"

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
یوروگیمر - جدیدترین اخبار ، اطلاعات ، نقد و بررسی ، دانلود بازی های رایانه، کرک بازی، دانلود کرک، راهنمای قدم به قدم بازی، آپدیت و پچ بازی، پیش نمایش بازی، اطلاعات جدید از بازی ، خبرهای جدید از بازی، تصاویر جدید بازی،ترینر بازی، تریلر های بازی ها، دانلود مستقیم بازی، دانلود بازی برای کنسول ها، باکس آرت بازی، اسکرین شات های بازی، جدیدترین تصاویر بازی، نمرات و امتیازات بازی، آمار فروش بازی، نمایشگاه های بازی، راهنمای کامل و فارسی بازی ها، راهنمای قدم به قدم فارسی بازی، آموزش آنلاین بازی کردن، تریلر بازی، دانلود تریلر بازی با کیفیت بالا، دموی بازی ها، ترینز های بازی، دنیای بازی های رایانه ای ، دانلود فیلم، یوروگیمر، جدیدترین اخبار بازی، خبرهای روز دنیای بازی، دنیای بازی های رایانه، فروش بازی، خرید اینتزنتی بازی، بازی های جدید، درباره بازی ها، نگاهی به بازی ها، اطلاعات جدید از بازی های روز دنیا
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 2207
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 9
  • تعداد اعضا : 180
  • آی پی امروز : 199
  • آی پی دیروز : 356
  • بازدید امروز : 319
  • باردید دیروز : 3,019
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 319
  • بازدید ماه : 5,916
  • بازدید سال : 128,243
  • بازدید کلی : 1,716,948